Lisan veel juurde,et Valga-Mõniste raudteel tuli Eesti Vabariigi ajal ette igasuguseid
vahejuhtumeid: paljud neist olid traagilised,ent esines ka kurioosumeid.
Eesti Vabariigi ajal teenindas Valga-Mõniste va-
hel sõitvat reisijaterongi tavaliselt kuueliikmeline
brigaad: vedurijuht,vedurijuhi abi,rongijuht (kellele
allus kogu rongipersonal),vanemkonduktor,noorem-
konduktor ja vaguni- ehk rongiõlitaja.
Neljale viimasele oli teenimiseks oma piduriga
vagun vastavalt piduri lahti- ja kinnikeeramiseks.
Tartus,11.juunil 2021.a.
Lugupeetud Marko Kadanik
Lugesin Teie ajakirjast Eesti Ajalugu artiklit
Valga-Mõniste-Gulbene raudtee kohta.Te soovi-
site,et lugejad võiksid kommentaare lisada.
Kinnitan Teile,et Valga-Mõniste raudteel üle
Koikküla taasavati reisirongiliiklus 23.veebrua-
rist 1949.a.Seniajani kestsid taastamistööd.
Viimane rong Valga-Mõniste-Ape liinil sõitis
Läti veduribrigaadiga 30.mail 1970a. ja 31.mail
1970.a. kuulutati kogu liin suletuks.
Tartu Rahvusarhiivis Noora,10.06.2021.a.
KOMMENTAARID (3)