KUULSUSE TIPUL: Milvi Laid 1935. aastal.Foto: Eesti teatri- ja muusikamuuseum
Inimesed
10. aprill 2020, 22:30

TÕNIS ERILAIU AUTORIKÜLG

OPERETIKUULSUS MILVI LAID: suursugune ja tagasihoidlik naine, kelle üksainus käeliigutus laval pani vaatajate südamed värisema

„Meie charmeuse'i Milvi Laidi juures tekib ettekujutus millestki valgest. Valge ja violett lilla ja kannike, ühe olevuse kaks palet. Ühekorraga suursugune ja tagasihoidlik ja seejuures õrnus ise. Eks kõik naised tahavad olla õrnad, aga Milvi Laid ON,“ kirjutab Albert Üksip luuleliselt Estonia operetitähest. Uus Eesti on teda 1937. aastal omakorda iseloomustanud: Milvi Laid on näitleja, kellele on omane intelligentsus, ääretult sümpaatne peenetundelikkus ja isegi lapselik karge tagasihoidlikkus. Tema üksainus käeliigutus laval paneb vaatajate südamed värisema, lisasid kriitikud.

„Meie charmeuse'i Milvi Laidi juures tekib ettekujutus millestki valgest. Valge ja violett lilla ja kannike, ühe olevuse kaks palet. Ühekorraga suursugune ja tagasihoidlik ja seejuures õrnus ise. Eks kõik naised tahavad olla õrnad, aga Milvi Laid ON,“ kirjutab Albert Üksip luuleliselt Estonia operetitähest. Uus Eesti on teda 1937. aastal omakorda iseloomustanud: Milvi Laid on näitleja, kellele on omane intelligentsus, ääretult sümpaatne peenetundelikkus ja isegi lapselik karge tagasihoidlikkus. Tema üksainus käeliigutus laval paneb vaatajate südamed värisema, lisasid kriitikud.

Eraelus vaikiv ja tagasitõmbunud Milvi Laid oli  Estonia opereti suurim täht. „Juba lapsest peale olen õppinud iseseisvaks, sest mul ei olnud sõpra, kellega oleks võinud mõtteid vahetada ja see on jäänud nii tänapäevani,“ ütleb Laid kirjas Helga Tõnsonile.

Lavateed alustas Milvi Laid Viljandi Ugalas. Sakala teatas 17. septembril 1927: „Esineb esmakordselt! Ugala uus operetijõud Milvy Laid täna ja homme (Imre) Kalmani operetis „Sügismanöövrid“.“

Edasi lugemiseks: