K-rautaFoto: Aldo Luud
Eesti uudised
5. märts 2020, 07:33

SKEEMITAMINE: K-rauta e-pood tõstab enne sooduskampaaniat toodete tavahinnad lakke (77)

Ehituspoodide kliendid kurdavad ikka ja jälle, et kaupmehe lubatud suur soodustus ja tegelik hinnavõit erinevad teineteisest märkimisväärselt ja kuigi K-rauta e-poe suure hinnavõrdluse järgi on klientide pahameel põhjendatud, nimetab ehitusfirma hinnaerinevust tehniliseks rikkeks.

Skeem on iseenesest lihtne: vahetult enne allahindluskampaaniat või selle ajal tõstetakse toote tavahinda, et luua tarbijale ekslik mulje suurest hinnavõidust. Sellise võttega saab tarbijale jätta mulje, et kampaania ajal kaupa ostes on tal võimalik raha kõvasti kokku hoida, kuigi pärast kõrgemast hinnast soodustust maha arvestades jääb hind mõnikord kunagisest tavahinnast kõrgemakski.

Probleem on levinud kõigis Eesti kaubandussektorites, kuid tegemist ei ole millegi ebaseaduslikuga. Seda peetakse ebaeetiliseks kauplemisvõtteks, kuid võimalust kedagi soodushindade eksitava esitamise eest karistada praegu ei ole.

Refereeritud artikli täistekst Eesti Päevalehes.