Foto: Vida Press
Eesti
1. november 2019, 00:07

Tõnis Erilaiu lehesaba | Kuidas Eesti valda hädamaandus kaks lennukit ühes kuus

„Albu vallas Punga küla lähedal maandus Rukki talu põllule Derulufti liinilennuk, mida juhtis Nõuk-Vene kodanik Sergei Maksimov. Lennukis oli reisija ning peale selle oli kaasas post ja pagas. Lennuk väljus Leningradist võttes sihi Tallinna peale. Juhi seletusel eksinud ta udus ning masin kaldus õigest sõidusuunast kõrvale. Hädamaandumist sundis eriti ette võtma vähene bensiini tagavara. Hädamaandumisel said vigastada lennuki tellikud, muidu läks kõik õnnelikult. Reisija ühes postiga toimetati autol Tallinna, kuna lennuki vigastused kohapeal parandati,“ kirjutab Postimees 8. oktoobril 1934.

Tugevad lennukid olid vanasti. Ei pidanud põllul maandumist miskiks ja külasepp sai parandamisega hakkama. Deruluft oli Saksamaa ja NSV Liidu ühisfirma, mille lennud Berliini tegid vahemaandumise Tallinnas. Sõnumis pole märgitud, kas hädamaandus sakslaste Dornier Merkur või venelaste Tupolev ANT9.

Ei läinud kuud aegagi mööda, kui Maaleht 29. oktoobril kirjutas: „Albu vallas Matsi talu põllul tegi vigastusi saamata hädamaandumise Nõukogude Vene Derulufti lennuk, mida juhtis Sergei Maksimov (!) ja teisena tegi lennu kaasa montöör. Mõlemad on Leningradist. Kohalik konstaabel võttis lennuki ja selle laadungi valve alla kuni Tallinnast saabus kohale Derulufti esindaja bensiiniga ja tolliametnik. Järgmise päeva hommikul jätkas lennuk teekonda.“