see kõlab küll rohkem külanaiste jutu moodi..
paluks viidet ra lehele..
ma olen palju kirikuraamatutes tuhninud, aga sellist imet näeksid minu silmad esimest korda, et vallaslapsele üldse isa kirja pannakse..
Jõhvi koguduse 1719-1751 sünni-, abielu- ja surmameetrikas (EAA.1226.2.1) jäi 1736.a sündides (kaader 58) silma üks abieluväline Bertel, kelle vanemateks on Kortse Jak ja kõrtsmik Kristeri tütar Sophia + üheks vaderiks Michael Murs von Uikald. Seega ilmselt sama juhtum, aga vähemalt selles kandes pole viiest isast küll mingit juttu.
mõisnike poolt toatüdrukutega seksimine oli tavaline nähtus ja kui tüdruk käima peale jäi, siis pandi ta kellegile alluvusjärjekorras mehele. Eks järjest prooviti, aga kellega paari panti, see peaks ka nagu kuskil kirikuraamatus kirjas olema- nii, et kas pooleldi väljamõeldis, vist!
See ongi välja mõeldis.Nimelt noil aegadel anti patuvili talumehele või mõisateenijale et oma reputatsiooni kaitsta.Seda ei lubatud paberile,ei kirikuraamatusse ega ka muul moel kajastada,jäid vaid jutud et see laps on mitte nt mitte mägra märdi oma vaid hoopis von Vonnibergi jagu.
Elukogenud ja lõdva püksikummiga daamina võin öelda: Küllap see isa ikka Kõrtsi Jaak või aednikupoiss Kristjan olid". Ma ise nooruses jäin kogu aeg põhjakihist pärit to.l-guste tõttu käima peale, soliidsematest härrasmeestest (mis olnuks kasulikum mulle)- mitte kunagi😢
langeb aednikupoiss Jaagu õlule. Kõrtsmikud olid tollal vanemad mehed, saksad liiga laisad ja lodevad..See aednikupoiss jõudis sagedasti toimetada ja oli produktiivsem😏😏😏
Kas Jaak või Kristjan, selleks oleks vaja taustainfot. Saksad küll mitte jah, need ei paljunenud siin isekeskis kah 700 aastaga.. Jaak võis olla ärajoonud tüüp, olen nõus,et Kristjan ikkagi sahmerdas seal roosipõõsaste vahel teenijatüdrukuga kõige rohkem..😢
Matildal on vaatamata rajule elule ja kõrgele eale hea loogiline mõtlemine. Sakslased ei saanud tihti (naine,pere jne), kõrtsmik Jaak...temal ei saanud töögraafik kattuda teenijatüdrukuga selleks et sageli seksida. Ainus variant ongi aednikupoiss Kristjan, kellel oli 24/7 võimalus teenijatüdruku tutile ligi pääseda, kas aias või kambris.
Ma ikka kasutasin abieluväliselt (eelselt) kummi😏 Aga see on ju tõsi, et 60% lastest sünnivad meil abieluväliselt ja tõsi on ka see, et vanasti nimetati selliseid emasid "h.o.oo.radeks" ja nende lapsi "v.är.d.ja.teks", on ju tõsi!?
P.S! Ma muidugi ei jaga seisukohta, et tänapäeval peaks abieluväliselt sündinud lapsi "v.ä.rd.ja.teks" nimetama ja nende emasid "h.o.o.radeks". Konstanteerisin lihtsalt fakti, et sel ajal, kui abielu austati- nii ka nimetati. Ja olen veendunud, et abielu on inimlik kooselu vorm. Praegult on kahjuks vohamas taandareng ja loomastumine, paaritutakse kellega juhtub ja sigitakse samuti- kellega juhtub. Kas keegi söendab seda inimarenguks nimetada? Mina küll mitte.
Inimkond on praegusel bioloogilis-evolutsioonilisel arengutasemel juba miljoneid aastaid. Selle religioonipõhise abielukiiksu vanus aga kõigest paartuhat aastat. See on vaid üks kiiresti mööduv ja taas unustusse vajuv ajahetk.
Varem või hiljem hakkab abielus võimivõitlus, kelle tahe jääb peale, teine pool on lihtsalt tuhvlialune. Tean paljusid mehi, kes lähevad puhkepäeval meelsasti tööle, kuna tahavad kodust eemale. Mis selles inimlikku on?
22. septembril 1736 jutustas Zinzendorf Oleviste kantslist. Ta oli Tallinnas 6 päeva. Ta käis Maardu mõisas, käis Hermann Jensen Bohn´I juurde, kellest sai esimese eestikeelse Piibli kirjastamise finantseerija. (Voldemar Ilja; Vennastekoguduse (Hernhuutluse) ajalugu Eestimaal; Lk55)
sinine veri kulus ka ära, sest oh kui palju oli neid sugulasabielusid. Kuskil kaugelt ju keegi naist otsima ju ei läinud. KIrik oli siis see feisbook. Sealt nägi, kui sai, ka kihelkonna teise otsa tüdrukuid. Polnud siis jalgrattaidki, et sinna külla kimada ja hobune polnud lõhkumiseks - mõisa oma.
Tänasel päeval annaks kõik naised ja sündinud tütarlapsed ära kiibistada. Kiip mis fikseerib kõik erinevad partnerid. Meestel kes hindavad pereväärtusi on siis lihtne oma väärtushinnangute järgi naist valida.
KOMMENTAARID (40)