Foto: Accelerista
Maailm
26. november 2018, 09:23

Pilk peale, käsi külge: lätlaste e-kart on võimeline Bugatti Veyroniga võidu kiirendama

Lätis valmistatud e-kart võiks edukalt Bugatti Veyroniga võidu kiirendada. Uku Tampere käis Laagri kardirajal elektrikarti proovimas ning leiab, et sellisel sõidukil oleks hobisõitjate, aga miks mitte ka kardisportlaste seas lööki küll.

Novembri eelviimasel nädalal näidati Laagri hobikardikeskuses Läti ettevõtte Blue Shock Race poolt välja töötatud ning juba ka tootmises olevat elektrimootoriga karti.

Alles areneval idufirmal on taskus suured tellimused mitmelt poolt üle maailma. Tellimuste täitmiseks käivitati investorite kaasamise eesmärgil koostöö Eesti ühisrahastusplavormiga Fundwise. Pilk peale ja käsi külge stiilis lühike tutvus näitas, et e-kart on nobe ja selle tulevik võiks paista helge.

Äkiline, kiire ja kahjutu

Blue Shock Race’i kontseptsioon on lihtne – nad on loonud elektrimootoriga töötava hobikardi, mis on ühest küljest vaikne ja keskkonnasõbralik, kuid elektriajami iseloomu tõttu ka väga äkiline ja kiire. Karti saab „timmida” sobivaks mitmeteks vajadusteks – hobikardist kuni meistrivõistlusteni.

Tootja arendatava tippmudeli kiirendus on võrreldav Bugatti Veyron’iga ning selle tippkiirus on 180 km/h. Just nende tippmudelitega tahetakse käima tõmmata elektrikartide võistlussari ja unistatakse isegi olümpiale pääsemist viie aasta perspektiivis.

Tagasihoidlikumad versioonid sobivad ideaalselt hobikardikeskustesse ja eriti hästi siseruumides toimivatele radadele. Oleks ju tore kaubanduskeskuses kiiremaid ringe teha samal ajal kui armas abikaasa sisseoste teeb!? Või mis veel toredam, korraldada tõsisem mõõduvõtt piimaringi vahepeale?

Akuvahetuspaus tankimise asemel

Uudse tehnoloogiaga elektrilised kartautod arendati välja 2015. aastal. Blue Shock Race e-kardi eelis peitub äärmiselt tõhusates liitiumakudes, mida on sõidukitel kerge vahetada ning mille laadimine kestab üksnes 10-15 minutit.

Aku kaalub ainult 6,5 kilo ning olulisim on see, et seda saab kiiresti vahetada, aega ei lähe kauem kui kuluks tankimisele. Ühe laadimisega saab võidu sõita orienteeruvalt 20 minutit.

Meile näidatud ja proovida antud hobikart ei olnud tippmudel, sest sellega oleks meiesugused algajad ennast kiiresti ära lõhkunud.

Ent selle nn. tavategelase võimekust iseloomustab fakt, et kunagine vormeliäss, praegune instruktor ja edukas autosportlane Sten Pentus sõitis välja Laagri hobikardikeskuse kõigi aegade rajarekordi – napilt üle 30 sekundi. Ja seda teisel ringil!

Miks lätlased oma sõidukit just siin demonstreerimas käisid, milline oli algaja sõitja kardikogemus ja kuidas toimib sellel masinal elektri jõud, loe edasi Acceleristast.