Foto: Ubisoft
Maailm
27. märts 2018, 10:02

ARVUSTUS | Pullimunad ja plahvatused ehk kevade suurim mäng „Far Cry 5“ (1)

Uusima „Far Cry“ avavideot vaadates usutlesin edamisi, kas rõhuasetus religioossele ekstremismile teeb seeria viiendast osast võrreldes varasemate mängudega tõsisema teose. Mõned tunnid hiljem, kui ma kombainiga paarituvaid pulle alla ajasin, et grillipeoks nende testosteroonist pakatavaid munandeid koguda, sain oma küsimusele vastuse.

Kuid igal asjal on mitu tahku ja sama kehtib ka 27. märtsil PlayStation 4 ja Xbox One konsoolidele ning arvutile saabunud „Far Cry 5“ kohta. Ühest küljest on tegu üle võlli keeratud ja karikatuurse tulistamismänguga, kuid teisalt üritatakse öelda ka midagi sügavamat religioosse fanatismini viia võivate ühiskondlike probleemide kohta, mis on kohati muret tekitavalt aktuaalsed ka tänapäeva reaalsuses. Ubisoft on suutnud luua nende kahe äärmuse vahel kummaliselt nauditava tasakaalu. „Far Cry 5“ on sõge tulistamismäng, mis pakub fanaatikutest Seedi perekonna liikmete kaudu mängijale mitu võrratut antagonisti. Nad hoiavad  üllatavalt tugeva stsenaariumi abil mängijat oma kütkes alati, kui ekraanile ilmuvad.

„Far Cry 5“ tegevus leiab aset Ühendriikides Montana osariigis asuvas fiktsionaalses Hope’i maakonnas, kus juba mõnda aega on võimu kogunud ekstreem-usklik kultus Eden’s Gate. Kui kultuse juhi, isa Joseph Seedi vahistamiskatse lõppeb verevalamisega, näeb mees selles jumalikku märki püha sõja väljakuulutamiseks ja nii haarataksegi Hope’i maakond usuhullude raudse rusika kontrolli alla. Kultusega liitumine on kõike muud kui vabatahtlik, pattude ülestunnistamine toimub läbi piinamise ja näib, et mängus on ka salapärane uimasti, mille abil kultus endale vankumatult lojaalseid järgijaid toodab. Mängija (kes vastavalt alustades tehtud valikule on kas mees või naine) ülesandeks on maakonna kolmes erinevas piirkonnas fanaatikute ülemvõimu õõnestamine ja igat ala kontrolliva Seedi perekonnaliikme kõrvaldamine.

Mängudisainilt järgib „Far Cry 5“ selgelt Ubisofti 2016. aastal välja hõigatud juhtmõtet lineaarse loo kaotamisest. Erinevalt seeria varasemate mängudega on „Far Cry“ viiendas osas eemaldutud rangelt kontrolli all olevast loost ja mängijale antakse pärast proloogi vaba voli minna ükskõik millisesse mängu kolmest suurest regioonist. Igas alas on mängija ülesandeks kõrvaldada piirkonna juht, kelleni jõudmiseks tehakse missioone vastupanuliikumise jaoks, hävitatakse kultuse vara, tapetakse selle tähtsamaid liikmeid jne. Mängija progressi näitab vastava ala juhi portree kõrval olev tulp, mis iga talle kodarasse visatud kaikaga natukene enam täitub. Kui tulp saab täis, meelitatakse juht peidust välja, mis annab võimaluse tema kõrvaldamiseks. Näib lihtne, loogiline ja väga tuttav. „Far Cry 5“ toetub jätkuvalt seeria kolmanda osa poolt laotud vundamendile ja keskse mängupildi osas midagi märkimisväärselt erinevat ei paku.

Loe täispikka arvustust Level1.ee portaalist!