Eino Baskin seletas esimeses saates, milles seisneb peamine erinevus laval ja raadiostuudios esinemise vahel.Foto: Eesti Ringhäälingumuuseum / Õhtulehe arhiiv
TOIVO TOOTSEN 26. oktoober 2022 18:14

RAMETO firmamärk oli kahtlemata „Meelejahutaja“. Seda nime mäletatakse praegu palju rohkem kui RAMETOt ennast. Peeter Hein mõtles selle nime välja, õigemini otsis välja. Ise rääkis ta selle kohta nii: „Kuna ma õppisin ajakirjandust, eks ole, siis mingiks seminaritööks oli mul esimene Eesti huumoriajakiri „Meelejahutaja“. Kaks noort meest andsid seda omal ajal Tartu ülikoolis välja. Üsna lühikest aega. Aga selleaegse kirjaviisi järgi oli selle ajakirja nimi „Meelejahutaja“.

Selle nimega oli siis meil raadios niimoodi, et kui ma selle pakkumise tegin, siis Aado Slutsk nõudis, et tuleb välja selgitada, mis mehed need väljaandjad olid. Et kas olid ikka õiged mehed?! Tellisin Tartu kirjandusmuuseumist selle ajakirja koopiad ja näitasin, et need olid igati korralikud tudengid. Jõid õlut ja tegid nalja ja mõtlesid, et eesti rahvas saab ka nalja, muud midagi. Siis lepiti selle pealkirjaga.“

Edasi lugemiseks vali endale sobiv plaan:

Telli Õhtulehe digipakett

Vaata võimalusi
  • 11 erinevat digiväljaannet
  • Üle 2000 artikli kuus
  • Jagamisõigus 4 sõbraga
  • Tellijatele mõeldud auhinnad
Näita vähem
€ 0 / nädal€ 11.99 / kuu
Telli

Osta üks artikkel

Ühe artikli lugemisõigus
  • Ühe artikli lugemisõigus
Näita vähem
€ 3.99