Eesti

Tõnis Erilaiu lehesaba | Kuidas mootorratturid põrutasid läbi Eesti (6)

Tõnis Erilaid, 22. juuni 2021 00:06
Foto: Priit Simson/Ekspress Meedia

Mootorratturid vaatasid murega vihma sabistava taeva poole esmaspäeval 22. juunil 1931. aastal, kui algamas oli esimene tsiklite tähesõit Tallinnast Narva-Jõesuhu. 505 kilomeetrit, mis selleaegsetel teedel oleks niigi juba raske katsumus, aga siis kallas veel vett alla.

Kui keskpäeva paiku reaalgümnaasiumi õuelt järgemööda teele mindi, oli ilm siiski paranemas. Ka osa soomlasi jõudis osalema, kuigi nende laev hilines. Kokku startis 72 masinat.

Samal teemal

Teisipäeva hommikupoole olid porised ja väsinud sõitjad Tartu kontrollpunktis ja kirusid üksmeelselt halba teed Viljandi ja Tartu vahel. Vihm oli selle peaaegu läbimatuks teinud, rattaid tuli kilomeetrite kaupa käekõrval edasi suruda. Saapad olid purud, mütsid kadunud, riided katki. Keegi oli murdnud jalaluu, keegi lendas veel Tartusse sissesõidul oma külgkorviga tsikliga kukerpalli ja ta ise ning kaasa sõitnud naine said vigastada. Aga kui töökojas oli ratast putitatud, siis pani muudkui edasi.

Tähesõitu alustanud mootorratturitest jõudis suurem osa, 56, siiski Narva-Jõesuhu. „Väsinult ja poriselt, aga siiski rõõmsalt,“ nentisid ajalehed. Mõni tuli juba teisipäeva õhtul, mõni jaanipäeva varahommikul. Esimesed saabujad istusid väiksemate DKW-mootorrataste seljas, nagu Tallinnast koos kaasasõitjaga tulnud ja üldvõitjaks tunnistatud tartlane Elmar Prüüs ja Tartust startinud ning parema sõitja auhinna saanud Helmuth Kurich.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee