Nangalla-402 2015. aastal. Otsingud peavad tooma kiireid edusamme, sest laevas saab peagi hapnik otsa.Foto: Wikimedia Commons
Maailm
23. aprill 2021, 08:54

VÕIDUJOOKS AJAGA: kadunud Indoneesia allveelaevas lõpeb peagi hapnik

Neljapäeval asus Indoneesia merevägi otsima allveelaeva, mis vajus ilmselt liiga sügavale, et taas pinnale tulla. Pardal oleva 53 meeskonnaliikme ellujäämisvõimalused pole kiita, sest laupäeva varahommikuks saab laevas hapnik otsa. 

Saksamaal ehitatud diiselmootoriga allveelaev KRI Nangalla-402 osales alles sel kolmapäeval õppusel, ent jättis ühtäkki kavandatud teavituskõne tegemata. Ametnikud teatasid allveelaeva viimase sukeldumiskoha lähedal õlireostusest, ehkki puudusid kindlad tõendid, mis oleks seostanud seda allveelaevaga, teatab CBC.

„Loodetavasti saame nad päästa enne kui neil laupäeval hapnik lõpeb,“ mainis Indoneesia mereväe admiral Yudo Margono, kelle sõnul leidsid päästjad 50-100 meetri sügavuselt suure magnetväljaga objekti, mis võib olla allveelaev. Merevägi aga kardab, et laev vajus hoopis 600-700 meetri sügavusele. Laeva ümberehituse juures olnud Lõuna-Korea ametniku teatel ei talu Nangalla-402 rõhu tõttu sukeldumist sügavamale kui 200 meetrit. 

Indoneesia mereväe teatel võis tekkida sukeldumise ajal elektririke, mille tagajärjel kaotas allveelaev juhitavuse. Seega ei suudetud sooritada hädaolukorra protseduure ega uuesti pinnale kerkida. Mõned eksperdid usuvad, et potentsiaalses sukeldumiskohas – Bali saarest ligi 100 km põhjas – tekkinud õlireostus viitab sellele, et laskumisel pragunes allveelaeva kütusepaak.

Sõjaväe teatel otsis piirkonnas kadunud Nangallat üle 20 laeva, kaks allveelaeva ja viis õhusõidukit. Otsinguga kiirustavad liituma ka naaberriigid. Allveelaeva ja meeskonna leidmise eest palvetada palunud Indoneesia president Joko Widodo lubas, et päästmiseks võetakse kasutusele kõik võimalikud meetmed. Laeva pardal oli 49 meeskonnaliiget, kapten ja kolm suurtükiväelast.