Eesti

Tõnis Erilaiu lehesaba | Kuidas kompvekiautol ei õnnestunud merd magusaks teha 

Tõnis Erilaid, 13. jaanuar 2021 00:14
Foto: MEELIS TOMSON
Kompvekivabriku Progress kaubaauto vajus laupäeva, 12. jaanuari pärastlõunal 1935. aastal Virtsu juures läbi jää. See olevat olnud kümne sentimeetri paksune ning autol oli omakorda tonni jagu koormat.

„Paari päeva jooksul olid sõiduautod juba kihutanud üle jää Virtsust Kuivastu, kuid neil polnud nii raske koorem pääl kui põhjavajunud autol. Masin sõitis  jääle ja oli umbes sada meetrit (sadama)sillast eemale jõudnud, kui sõiduki esimeste rataste ees jää purunes ja rattad sisse vajusid. Juht jõudis viimasel hetkel välja hüpata,“ kirjutab Rahvaleht.

Auto jäi jääaugu servale upakile ja juht kinnitas kiiruga selle tagumise assi külge trossi. Inimesed läksid talle rannalt appi, et veok jääaugust välja tõmmata, kuid jää pragunes muudkui edasi. Veerand tunni pärast oli kompvekiauto juba viie meetri sügavusele merepõhja vajunud.

Pühapäeval, 13. jaanuaril naasis juht koos abilistega sinna ja proovis taas autot merest kätte saada.

„Pühapäeva jooksul suudeti autot jää all piki merepõhja umbes 20 sülda (poolsada meetrit) kalda poole nihutada. Siis lõpetati jälle töö. Kui mingi viperus ette ei tule, siis loodetakse 14. jaanuaril auto kaldale tõmmata,“ usub Rahvaleht. Auto omanik, kommivabrik Progress oli toona Tallinnas Narva maanteel. Ettevõttest öeldi, et nad said õnnetuse tõttu 1200 krooni eest kahju. 

Üks on aga ometigi selge: meri ei läinud pärast kommiauto uppumist magusamaks. 

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee