Foto: J. Rambach / Eesti Ajaloomuuseum SA
Marko Kadanik 11. oktoober 2020 13:19
See kolmapäev, 1930. aasta 24. september, algas Tallinnas eriliselt. Juba hommikul ummistas rahvamurd kesklinna, paljud liikusid mööda Narva maanteed linnast välja, nagu oleks käimas laulupidu või mõni suurem väljanäitus. Õppetöö koolides oli katkestatud. Oli ka, mida oodata: juba ammu olid ajalehed kirjutanud, et Tallinn tutvub sel päeval õhuasjanduse tulevikuga, linna kohale pidi ilmuma maailma suurim õhulaev Graf Zeppelin. Tänavu möödub sellest sündmusest 90 aastat. 

See kolmapäev, 1930. aasta 24. september, algas Tallinnas eriliselt. Juba hommikul ummistas rahvamurd kesklinna, paljud liikusid mööda Narva maanteed linnast välja, nagu oleks käimas laulupidu või mõni suurem väljanäitus. Õppetöö koolides oli katkestatud. Oli ka, mida oodata: juba ammu olid ajalehed kirjutanud, et Tallinn tutvub sel päeval õhuasjanduse tulevikuga, linna kohale pidi ilmuma maailma suurim õhulaev Graf Zeppelin. Tänavu möödub sellest sündmusest 90 aastat. 

Saksa koolid olid rivikorras Lasnamäele marssinud juba kella kümne ajal. Kommertsgümnaasiumi neiud seisid rivis Narva maantee ääres. „No joondu, joondu, tütarlapsed!“ kamandas mööda ruttav kapral heasüdamlikult.

Eestis pole neil päevil vist ühtegi ajalehte, mille esikaant ei ehiks uudised Graf Zeppelinist. Rahvast jagub saabumispäeval nii suurematele väljakutele kui ka Toompeale, Snelli tiigi äärde, Musumäele, Patkuli trepile, Paksu Margareeta juurde, Harjumäe nõlvadele… Ainuüksi Lasnamäele on kogunenud mitu tuhat inimest ja autosidki on seal mitusada. „Autosid oli rohkem, kui millalgi varem nähtud Tallinnas üheskoos,“ kirjeldab Vaba Maa. „Taksod, eraautod, mototsükletid, isegi omnibused olid mobiliseeritud uudishimuliste Lasnamäele toimetamiseks.“

Edasi lugemiseks vali endale sobiv plaan:
Üks artikkel
3,99
Ühe artikli lugemisõigus
Digipakett
1,00/kuu
11 erinevat digiväljaannetÜle 2000 artikli kuusJagamisõigus 4 sõbragaVõida iPhone 12 nutitelefon